divendres, 12 de gener del 2018

El nen de traspàs


Amb deu anys, el Daniel se sent diferent de la resta perquè ha nascut un 29 de febrer; és per això que a l’escola li diuen “Traspàs”.


Aquest llibre és un relat en primera persona de les seves experiències, pensaments i emocions: des de la rebel·lia, a la incomprensió, sense oblidar el primer amor i la reafirmació de l’amistat.
Per sobre de tot, “El nen de traspàs” és un text molt divertit, narra situacions quotidianes que a vegades es compliquen…




José Luis Alonso de Santos - Il.lustrat per Federico Delgado


  • Per pensar, per comentar:
  • En què s'assemblen l'aneguet lleig i aquest llibre?
  • Creus que si tens alguna cosa diferent dels altres és més difícil viure?
  • Com t'imagines els pares del protagonista?
  • T'agradaria haver nascut el 29 de febrer?

31 comentaris:

  1. Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  2. Aquest llibre no m'ha agradat gaire le trobat una mica aborrit.

    M'ha semblat molt intel.ligent la jugada que ha fet en el concurs per aconseguir guanyar a la seva germana.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola M.
      Sí que és un llibre molt tranquil (i per això potser una mica avorrit), però fa pensar en moltes coses de la realitat. N'has trobat alguna?
      Un petó

      Elimina
    2. Si que és veritat que passen coses de la realitat.
      Però jo no entenc per que li diuen coses per haver nascut un 29 de febrer.A mi la veritat és que m'agradaria haver nascut un 29 de febrer.

      Elimina
    3. Hola M.
      A mi també em faria gràcia haver nascut el 29 de febrer. Però en el cas del llibre suposo que és la manera de dir que es pot ser diferent per qualsevol motiu.

      Elimina
  3. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  4. Aquest llibre, és molt tranquil però et fa pensar molt, i també hi ha cops que et fan riure algunes frases...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola A.
      Per què no copies alguna de les frases que et fa riure?
      Un petó

      Elimina
  5. Per una part m'agradaria haver nascut el 29 de febrer perquè seria original i diferent, però m'agrada més el 27 de juny .

    ResponElimina
  6. M'ha agradat la frase " Cansat de comptar passes i de seguir a la senyora per tota la ciutat com si fos C3PO seguint l'R2D2 a La Guerra de les Galàxies.

    ResponElimina
  7. Jo crec que cadascú és com és i a qui no li agradi que s'aguanti, però també hi ha infants que per ser diferents ho tenen una mica més difícil, per exemple si els costa caminar o els costa molt aprendre les coses o fer-les ells sols sense ajuda.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bon dia A.
      Gràcies per la frase, a mi també m'agrada.
      I crec que sí, que la gent que és diferent de vegades ho té més difícil, bé per pròpies dificultats com tu dius (caminar, aprendre...) bé senzillament perquè els demés no es relacionen amb ell amb normalitat.
      Una abraçada

      Elimina
    2. AVM crec que tens tota la rao

      Elimina
    3. Bon dia M.
      Llegiràs algun altre llibre?
      Un petó

      Elimina
    4. si, ara m'estic llegint quan hitler va robar el conillet rosa

      Elimina
    5. Hola M.
      Espero que t'agradi. És un llibre una mica trist per una banda, però també amb esperança.
      Fins aviat

      Elimina
    6. acabo de acabar el llibre i m'ha semblat molt divertit i maco però a mi més que trist m'ha semblat divertit

      Elimina
    7. Bon dia M.
      Què és el que t'ha fet més gràcia del llibre?
      Fins ara.

      Elimina
  8. M'ha agradat molt.
    L'aneguet lleig i aquest conte s'assemblen en que a vegades en Daniel es troba sol i marginat com l'aneguet lleig.

    ResponElimina
  9. És més difícil depenent de la situació, i no hauria de passar mai, però la societat és així i no podem fer-hi gaire cosa.

    ResponElimina
  10. Els pares del nen deuen estar preocupats per el seu fill a vegades, com amb allò del TDA (que per cert, encara no sé què vol dir), i a vegades no el deuen comprendre, però crec que algunes situacions ja les entenen. Per què, en fi, ells també van ser nens.

    ResponElimina
  11. Mmmm... si m'hauria agradat néixer al 29 de febrer... bé, una mica si, perquè quan els meus amics tinguessin 40 anys jo en tindria 10, i seria divertit, però això d'haver de canviar el teu aniversari tres de cada quatre anys... jo ja estic content en haver nascut un 28 d'agost.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola N.
      En primer lloc, celebro que t'hagi agradat el llibre. I m'agraden les teves respostes (per cert, TDA vol dir Transtorn de Dèficit d'Atenció, la gent que el pateix té molts problemes per centrar-se en les coses i ordenar-les en el seu dia a dia).
      Una abraçada.

      Elimina
  12. aquest llibre no m'ha agradat gaire parquè era molt avorrit

    ResponElimina
    Respostes
    1. Vaja A.
      Ho sento.
      És cert que té un ritme una mica lent, però de vegades és interessant frenar i anar a poc a poc, potser així es té més temps per pensar.
      Tant de bo tinguis més sort amb el proper llibre.

      Elimina
  13. A mi m'ha agradat les freses a cada principi de capitol

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola I.
      Doncs va, copia la que t'hagi agradat més, per favor.
      Una abraçada

      Elimina
  14. No pensava que el llibre seria tant divertit perque semblava avorrit

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola M.
      I què és el que t'ha fet canviar d'opinió?
      T'has encarinyat amb el nen de traspàs?
      Fins ara

      Elimina
  15. M'ha agradat perque hi havia moments que feien molta gràcia i m'he divertit molt llegint-lo

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bona tarda I.
      Diga'm un d'aquest moments que t'ha fet riure, va...
      Un petó

      Elimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.