divendres, 12 de gener del 2018

Quan Hitler va robar el conill rosa


La història que explica aquest llibre és una mica la història de l'autora, que de petita també vivia a Berlin i va haver de fugir.

La vida d’Anna fa un gir amb l’ascensió de Hitler al poder. Son pare és un intel·lectual jueu i tota la família es veu obligada a marxar de Berlín. A Alemanya deixa moltes coses, però ha de fer el cor fort i, juntament amb el seu germà Max, trobar una llar entre les diferents residències que recorren en pocs anys i els canvis d’un temps marcat per la falta de llibertat.

Judith Kerr

  • Per pensar, per comentar:
  • Penses que és normal que hi hagi guerres?
  • Coneixes la història de la segona guerra Mundial?
  • Si la família de l'Anna hagués arribat a casa teva, què haguessis fet?

12 comentaris:

  1. Jo no penso que, perquè Hitler hagi guanyat les eleccions, tenen que fer fora la gent, tant jueva com una altra.
    Tampoc que hi hagi guerres per la mena de persones, al fi i al cap tots som persones .

    ResponElimina
  2. Jo no coneixo la història de la segona guerra Mundial, però m'imagino que viure en aquella època devia ser horrible!!!

    ResponElimina
  3. Si la família de l'Anna, hagués arribat a casa meva, després de conèixer una mica la família, els hauria convidat a que es quedessin un temps amb nosaltres i sobretot fer-me amiga de l'Anna.

    ResponElimina
    Respostes
    1. AVM jo hagues fet el mateix em sembla una familia molt divertida i bones persones.

      Elimina
    2. Hola A. i M
      Les guerres sempre són dolentes, i aquesta especialment. Jo si hagués pogut també hagués intentat ajudar l'Anna.
      Fins aviat

      Elimina
  4. Respostes
    1. Hola A.
      A mi també m'hagués agradat ser amiga de l'Anna, per conèixer millor les coses, per ajudar-la, per passar bones estones també.
      Fins aviat

      Elimina
    2. Jo l'acabo de començar i ja m'encanta!!!

      Elimina
  5. L'acabo de començar i ja m'encanta!!
    Trobo que Hitler és molt egoista i només vol que tots siguin com ell, però jo trobo que cada persona és única i especial.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bon dia M.
      M'ha fet pensar això que dius que l'egoïsme és voler que tots siguin com un mateix. Potser sí.
      I m'alegra que t'agradi el llibre.
      Un petó

      Elimina
  6. L'acabo d'acabar i mel vull tornar a llegir!!!
    M'ha semblat una història molt maca, puc dir que ha sigut un dels contes que més m'ha agradat de tots els que m'he anant llegint al llarg d'aquest curs.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola M.
      Rellegir crec que és una cosa molt interessant, de fet ho fem amb les cançons, les escoltem moltes vegades, i els quadrod, els mirem moltes vegades. Per què no amb els llibres?
      Un petó

      Elimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.